Kwalitatieve linkbuilding: het is een term die wij graag gebruiken om onze diensten te omschrijven. Maar wat verstaan wij hier nu onder? Wat maakt linkbuilding nu kwalitatief en hoe pakt ons linkbuilding bureau dit aan? In deze blog leggen wij uit wat wij onder kwalitatieve linkbuilding verstaan en welke elementen daarin naar onze mening cruciaal zijn.

Kwalitatieve linkbuilding: op de juiste manier investeren

Linkbuilding kun je op verschillende manieren aanpakken. Gratis zorgen voor meer backlinks is zeker mogelijk. Voor kwalitatieve linkbuilding is dat lastig. Wil je echt kwaliteit, dan betekent dit in veel gevallen dat je moet investeren. Wij kiezen bewust voor de term investeren. Als je het goed doet, betaalt de investering zich namelijk terug.

Goede plekken om aan linkbuilding te doen zijn zeker niet schaars. Gratis plekken om dit te doen, zijn dit wel. Eigenaren/beheerders van websites weten natuurlijk zelf ook wel wanneer zij jou iets goeds te bieden hebben. Vroeger kon je nog wel eens doen aan linkruil. Dat wordt echter steeds moeilijker wanneer de site waarmee je wilt ruilen jou meer te bieden heeft dan jij hen. Bovendien is het zomaar ruilen van links af te raden, maar daar komen we dadelijk nog even op.

Ons punt is: wil je doen aan kwalitatieve linkbuilding, dan betekent dit dat je bereid moet zijn om te investeren, net zoals geldt voor de meeste andere vormen van marketing. Maar laat je niet afschrikken: het gaat echt niet om enorme bedragen.

De voorwaarden voor kwalitatieve linkbuilding

Wanneer je denkt aan de voorwaarden voor kwalitatieve linkbuilding, denk je wellicht aan de voor de hand liggende technische aspecten: de juiste site, de juiste anchors etcetera. Helemaal waar, maar als je het ons vraagt, komt hier nog meer bij kijken. Het draait ook om een belangrijk stuk meedenken, maatwerk en service.

Onze ingredienten:

  1. Meedenken
  2. Maatwerk
  3. Relevantie
  4. Kwalitatieve content
  5. Techniek
  6. Controle en service
team marketeers werkt aan kwalitatieve linkbuilding

Meedenken met je wensen

Kwalitatieve linkbuilding begint wat ons betreft met goed meedenken. Natuurlijk: werken aan je autoriteit zodat je beter vindbaar wordt, is het hoofddoel van linkbuilding. Maar als je niet gaat voor meer dan dat, is het een gemiste kans. Wij kiezen bewust voor linkbuilding in de vorm van content marketing: links verwerkt in hoogwaardige content. Hiervoor werken wij samen met de specialisten van content marketing bureau ContentMarketKing.

Kies je ervoor om te investeren in kwalitatieve linkbuilding, dan krijg je meer dan alleen links. Je hebt namelijk ook de mogelijkheid om direct op een pakkende manier je boodschap over te brengen op een voor jou relevante doelgroep. Samen inventariseren wij je wensen. Wie wil je bereiken? En wat wil je bereiken met je boodschap?

Maatwerk werkt het beste

Een logische volgende stap is maatwerk. Linkbuilding is veel te lang generiek geweest. Dat kan en moet anders. Wanneer je bij ons linkbuilding bureau links inkoopt, koop je veel meer dan dat. Eigenlijk dekt “links inkopen” de lading niet. Je koopt een stuk service, kwaliteit en maatwerk. Middels goed maatwerk krijg je niet alleen goede backlinks, maar ook een perfecte marketing boodschap met een duidelijke call to action. Wij zorgen er altijd voor dat jouw USP’s, unieke kenmerken en belangrijkste boodschappen overkomen in een stuk content dat niet reclame-achtig voelt. Zo zorgen wij niet alleen voor goede backlinks, maar ook voor meer klanten.

Zonder relevantie geen waarde

Relevantie is bij linkbuilding belangrijker dan ooit tevoren. Zonder relevantie geen waarde. Zoekmachines zijn in de loop der jaren een stuk slimmer geworden. Zij hebben maar al te goed door wanneer een link relevant is voor de context waarin deze geplaatst wordt en wanneer niet. Lees in deze blog meer over de waarde van relevante linkbuilding.

Kwaliteit zorgt voor conversie

Natuurlijk: een goede link, is een goede link. Maar kwaliteit gaat voor ons verder dan dat alleen. Wat je wilt, is dat je doelgroep de link ook echt gaat gebruiken. De autoriteit die je opbouwt door goede backlinks naar je website is de basis. Maar het wordt toch nog veel mooier wanneer je doelgroep ook daadwerkelijk op je link klikt en je op die manier nieuwe klanten binnenhaalt? Daarom besteden wij zeer veel zorg aan kwalitatieve content. Content die past op het platform waar jouw linkbuilding blog wordt geplaatst en waarin jouw boodschap duidelijk overkomt.

Alle techniek in orde

Alles goed en wel: er komt ook nog een klein stukje techniek kijken bij kwalitatieve linkbuilding. Het zijn kleine details maar het is wel belangrijk dat de juiste anchors worden gebruikt (het gedeelte van je tekst dat wordt gelinkt) en dat de links staan ingesteld om gevolgd te worden door zoekmachines. Vanzelfsprekend zorgen wij hiervoor.

Controle en service

De laatste stap die wij als een cruciaal ingrediƫnt voor kwalitatieve linkbuilding beschouwen, is een stukje nazorg. Natuurlijk controleren wij na publicatie of alles is zoals afgesproken. Wij zijn uiteraard nauw betrokken en schakelen tussen jou en het platform waarop je linkbuilding blog gepubliceerd wordt. Wanneer je content is geplaatst, staan wij nog steeds voor je klaar. Zo maken wij altijd de duidelijke afspraak dat jouw linkbuilding blog in principe voor altijd online blijft staan, met een garantie van minimaal twee jaar. Is dit niet het geval, dan wordt je naar rato gecompenseerd. Uitzonderingen zijn aantoonbare overmacht en bijvoorbeeld het ophouden te bestaan van de site.

Ontdek de kwalitatieve linkbuilding van ons linkbuilding bureau

Ontdek zelf waarom wij niet zomaar een linkbuilding bureau zijn en ervaar onze kwalitatieve linkbuilding. Bij ons ben je geen nummer: wij gaan de samenwerking aan om jou van hoogwaardige, relevante en op maat gemaakte content te voorzien en te zorgen voor de juiste links die bijdragen aan jouw online groei.